کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌‌آیند، ساخته می‌‌شوند

کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌‌آیند، ساخته می‌‌شوند؛ به قلم جولی ژو ، چراهای مدیریتی را بررسی می‌کند و راهکارهایی به شما ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها بتوانید مدیری مؤثر و کارا باشید. این اثر موفق به کسب رتبه اول در میان کتاب‌های حوزه‌ی کسب‌وکار سایت آمازون شده است.

مدیریت کردن یک تیم کار دشواری است زیرا در نهایت به افراد ختم می‌شود و همه‌ی شما موجوداتی چند بعدی و بسیار پیچیده هستید. همان‌طور که دستیابی به یک جایگاه ویژه منحصر به روش خاصی نیست، جهت مدیریت گروهی از افراد هم تنها یک راه وجود ندارد بلکه از راه‌های گوناگونی که کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند (The Making of a Manager: What to Do When Everyone Looks to You) در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید بهره ببرید.

همکاری در تیم‌ها سبب پیشبرد اهداف در سطوح جهانی می‌شود. با کار در تیم می‌توانید کارهایی به مراتب بزرگ‌تر و رؤیاپردازانه‌تر از زمانی که تنها کار می‌کنید، انجام دهید. با این روش می‌توانید جنگ‌هایتان را به پیروزی ختم کنید، نوآوری‌ ایجاد کنید و سازمانی که در آن مشغول فعالیت هستید را به موفقیت برسانید. دلیل تحقق تمام رویدادهای بزرگ، داشتن شیوه همکاری تیمی است.

جولی ژو (Julie Zhuo) بیشتر از هر چیز معتقد است که مدیرانِ بزرگ به دنیا نمی‌آیند، بلکه ساخته می‌شوند. اینکه شما چه کسی هستید، اهمیتی ندارد همین که قصد مطالعه‌ی این کتاب را دارید، یعنی به قدر کافی به مدیر بزرگ شدن فکر می‌کنید.

جولی ژو ابتدا به عنوان یک کارآموز وارد شرکت فیسبوک شد. او تصور می‌کرد این کار چالش‌های زیادی برایش به همراه دارد. کمی بعد از او خواسته شد تا مدیریت بخشی از یک کار را بر عهده بگیرد. ژو در این کتاب بیان می‌کند که پیشگامان جدید در تیم مسئول همه‌ی جوانب رشد آن تیم محسوب می‌شوند. یکی از مزیت‌های تیم‌سازی در یک سازمان این است که شما چیزی را به ارث نمی‌برید و خودتان تصمیم می‌گیرید که تیم خود را چگونه بسازید.

کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند در مورد کسی می‌باشد که بدون آموزش رسمی یاد گرفته است چگونه مدیر قابل اعتمادی شود. جولی ژو با ترس‌هایش مقابله کرده و به مدیر کارآمدی تبدیل شده است. او در این کتاب قرار است به شما بگوید ترس‌ها و شک‌هایتان طبیعی هست و کمکتان می‌کند تا همانند خودش بر ترس‌هایتان غلبه کرده و آن‌ها را کنار بگذارید.

مشاهده‌ی گروهی از افراد که هم‌صدا و هماهنگ با هم کار می‌کنند فوق‌العاده است. وقتی تیم‌سازی درست انجام شود، دیگر فراتر از شما یا هر فرد دیگری است. در عوض، شما انرژی ده‌ها، صدها یا هزاران قلب و ذهن را احساس می‌کنید که با هدایت ارزش‌های مشترک به سوی مقصودی یکسان روانه شده‌اند. اگر شما کارتان را خوب انجام دهید، آنگاه تیم موفق خواهد شد. چیزی خواهید ساخت که بیش از شما پایدار خواهد بود و با اضافه شدن تمام کسانی که می‌خواهند عضوی از آن باشند، قوی‌تر خواهد شد.


افتخارات کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌‌آیند، ساخته می‌‌شوند:

– کتاب پرفروش مجله وال استریت
– کتاب رتبه 1 در زمینه کسب‌وکار در سال اخیر در سایت آمازون


برخی نظرات در مورد کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند:

-‌ ای کاش این کتاب را زمانی می‌داشتم که شروع به مدیریت یک تیم در اینستاگرام کردم. جولی تمامی گستره‌های مرتبط با تبدیل فرد به یک مدیر را در کتاب پوشش می‌دهد، از اولین جلسه‌ با تیم‌تان تا دستیابی به اهداف بزرگ به همراه یکدیگر. (گرچن روبین، نویسنده اثر پروژه شادی)

– در استارت آپ‌ها، افرادی که از آن‌ها خواسته می‌شود مدیریتی را بر عهده بگیرند، به ندرت به موفقیت نایل می‌شوند. جولی ژو به مدیران جدید ابزارهای لازم برای کمک به پیروزی اعضا و شرکت‌ خود را ارائه می‌دهد. (لیلا جناح، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت‌های سماسورس)

– کتاب تربیت یک مدیر راهنمایی عالی، قابل درک و جامع برای افرادی است که در حال گذار به حوزه مدیریت هستند. این کتاب از جمله چیزهایی است که ما در میان مدیران جدید در شرکت اسلَک توزیع می‌کنیم که احتمالاً می‌تواند استاندارد جدیدی برای مدیران جدید ایجاد کند. (نیر ایال، نویسنده اثر قلاب (Hooked))

– من به عنوان یک کارآفرین و مدیرعامل، تمامی کتاب ‌های حوزه کسب ‌و کار را مطالعه کرده‌ام، اما این کتابی است که بارها و بارها در جهت کمک به رشد تیمم به عنوان منبع به آن رجوع خواهم کرد. این کتاب یک مانیفست در باب رهبری برای یک استارتاپ، شرکت عظیم جهانی و یا هر چیزی در این بین است (دانیل اچ. پینک، نویسنده اثر کی و اثر انگیزه)


در بخشی از کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌‌آیند، ساخته می‌‌شوند می‌خوانیم:

شما، به عنوان مدیر، براساس نتایج تیم‌تان قضاوت می‌شوید. بنابراین کارتان این است که تمام تلاشتان را بکنید تا کمک کنید تیم‌تان موفق شود. اگر تیم‌تان در مهارت‌های کلیدی مشکل دارد، پس باید وقتتان را صرف آموزش یا استخدام کنید. اگر فردی برای دیگران مشکل ایجاد می‌کند، باید جلوی او را بگیرید. اگر افراد نمی‌دانند که چه کاری باید انجام دهند پس باید یک برنامه تهیه کنید. بسیاری از این کارها جذاب نیستند. ولی از آنجایی که مهم‌اند، باید انجام شوند. و اگر فرد دیگری برای انجام آن‌ها نباشد، مسئولیت انجام آن با شما خواهد بود.

به همین دلیل سازگاری، ویژگی کلیدی مدیران عالی است. وقتی تیمتان تغییر می‌کند، اهداف تغییر می‌کنند، افراد اضافه یا کم می‌شوند، فرایندها دگرگون می‌شوند و کارهای روزانه‌تان تغییر خواهد کرد. اگر به هدفتان متعهد باشید، احتمالا از تغییرات در کارتان لذت می‌برید یا حداقل خیلی بابت این تغییرات ناراحت نمی‌شوید. در عوض، اگر فعالیت‌های خاصی مانند دیدن بیماران، آموزش به دانش‌آموزان، کدنویسی یا طراحی محصول را خیلی دوست دارید و نمی‌خواهید آن‌ها را کنار بگذارید، آنگاه ممکن است اهداف و علایق فردی‌تان مغایر با نیازهای اساسی تیم باشد.

این سؤال از هر سؤال دیگری مهم‌تر است و با قاطعیت پاسخ بله دادن به این سؤال می‌تواند جبران‌کننده‌ سایر موارد باشد. به همین خاطر است که مدیرانی با توانایی‌ها و ضعف‌های بسیار متفاوتی را می‌بینید که شرکت‌ها را به خوبی مدیریت می‌کنند. مهم‌ترین اشتراک آن‌ها این است که اولویت شماره‌ یک همه‌ی آن‌ها موفق ساختن تیمشان است و آن‌ها بسیار مشتاق تطبیق دادن خودشان برای تبدیل شدن به رهبر مورد نیاز سازمانشان هستند.


مشخصات کتاب:

عنوان: کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند
زیرعنوان: ، ساخته می‌شوند…
نویسنده: جولی ژو
انتشارات: نشر نوین
موضوع: مدیریت رهبری
مترجم: حمید زعیمی
شابک: 9786226840354
زبان: فارسی
جلد: نرم
قطع: رقعی
تعداد صفحه: 256

منبع: کتابراه

دیدگاه شما