کتاب فنون و سبک های رزومه نویسی

کتاب فنون و سبک های رزومه نویسی _ این کتاب Encyclopedia of Job Winning Resumes که در جایگاه نخستین‌ راهنماهای تخصصی حوزه اشتغال و تحصیل قرار دارد که در سه بخش کاملا متفاوت برای کارجویان، علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور و مصاحبه ‌شوندگان، راهکارهای مناسبی را ارائه داده است.

از دیگر ویژگی‌های برجسته کتاب، انتخاب بیست نمونه از مشاغل مختلف و عرضه رزومه‌ای مجزا برای هر کدام است. با توجه به اینکه اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با معضل رزومه‌نویسی مواجه هستند در این بخش می‌توانند چارچوب‌های ارائه سوابق شغلی و تحصیلی خویش را فراگیرند.

اما یکی دیگر از امتیازهای این کتاب بخش نهایی آن است که با ارائه فرم پذیرش تحصیلی آنلاین از یک دانشگاه امریکایی و استرالیایی و ترجمه آن نیازهای مشتاقان ادامه تحصیل را برآورده کرده است.

 

نسخه الکترونیک کتاب فنون و سبک‌های رزومه نویسی

 

نگارش رزومه مناسب می‌تواند نشان‌دهنده هویت، توانایی و سابقه مهارت‌های شغلی دانشجویان و کارجویان عزیر باشد. با توجه به اینکه اغلب دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با نحوه نگارش رزومه حرفه‌ای آشنایی ندارند، این احتمال وجود دارد که اطلاعاتی خارج از قالب اصلی و استاندارد آن ارائه دهند. این کتاب که توسط یکی از دانشجویان فعال این جانب در زمینه ترجمه و رسانه به چاپ رسیده است؛ راه گشای نیازهای کلیه افرادی خواهد بود که خواستار ارائه تجربه‌های شغلی و تحصیلی خود هستند.

 


درباره کتاب فنون و سبک‌های رزومه نویسی

 

مترجم این اثر در پیشگفتار «فنون و سبک‌های رزومه‌نویسی» آورده است: «فقدان الگو و چارچوبی واحد برای ارائه سوابق شغلی و تحصیلی، همچنین فعالیت‌های آموزشی در دوره‌های مختلف سنی اغلب کارجویان، فارغ‌التحصیلان و متقاضیان آزمون‌های استخدامی را با مشکل مواجه کرده است. متاسفانه نسل فهیم و دانش‌آموختگان دانشگاهی نمی‌دانند که چگونه و به چه طریقی خودشان را برای احراز مشاغل تخصصی نزد مدیران و موسسه‌های مختلف معرفی کنند و اطلاعات‌شان را به نگارش درآورند.

در واقع، علی‌رغم واحدهای دانشگاهی بسیاری که در اغلب دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شوند، واحد یا دوره‌ای تحت عنوان فنون رزومه‌نویسی برای مرحله پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی ارائه داده نمی‌شود. همین معضل باعث بروز نگرانی‌ها و سردرگمی‌های فراوانی برای کارجویان شده است و چه بسا با وجود سوابق و ظرفیت‌های بسیار ممتاز از فهرست منتخبان اشتغال بازمی‌مانند.

این کتاب چکیده‌ای از مهم‌ترین نکات رزومه‌نویسی، مصاحبه‌های شغلی و آشنایی با فنون به تحریر درآوردن اصول و قواعد شغلی و تحصیلی است که از برترین و جدید‌ترین منابع دانشگاهی، همچنین سبک‌های مختلف رزومه‌نویسی گردآوری و برای سهولت متقاضیان در دست‌یابی به اهداف اشتغال تنظیم شده است. در بخش نخست به تعریف و اهمیت رزومه نویسی پرداخته شده است. پس از آن 20 نمونه از مهم‌ترین مشاغل به همراه رزومه‌های مجزا در قالبی استاندارد تنظیم شده‌اند.

در بخش بعدی کتاب پس از انواع سبک های رزومه نویسی به مقوله پراهمیت cv، یا سوابق تحصیلی پرداخته‌ایم تا دانشجویان گرامی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی با سبک‌های متداول پذیرش تحصیلی آشنا شوند.

فصل نهایی کتاب به جذاب‌ترین مرحله پس از رزومه نویسی و آغاز مصاحبه‌های شغلی اختصاص داده شده است. نحوه اجرای یک مصاحبه شغلی همواره از اصلی ترین دغدغه‌های کارجویان به شمار می‌رود.

آموزش راهکارهای موثر در نحوه برخورد با مدیران، می‌تواند دروازه‌های اشتغال را بر فارغ‌التحصیلان عزیز بگشاید. پس از عبور از مرحله حساس به نگارش درآوردن رزومه، در گام بعدی استرس‌های ناشی از مصاحبه‌های شغلی به وجود خواهد آمد؛ اما این مانع نیز با تدبیر و استفاده از راهکارهای روانشناسانه و کاملا علمی حل شدنی خواهد بود.
خوشبختانه در عصر فناوری اطلاعات و تبادل سبک‌های نوین، هر معضلی با درایت و تدبیر هوشمندانه، به سرعت تحت حمایت‌های فکری و هدایت هدفمند راهکاری جامع می‌یابد.

 

دانلود نمونه کتاب فنون و سبک های رزومه نویسی

 

در این کتاب نیز با شناسایی علل استرس، سبک‌های بازدارنده و آموزش‌های کاربردی برای رفع بحران‌های ذهنی ارائه داده خواهد شد.
شاید وجه تمایز این کتاب نسبت به سایر آثار مشابه این باشد که این‌جانب حاصل تجربه پنج ساله خود را در زمینه فنون کار و کاریابی، کسب‌وکار، اصول مدیریت به همراه بیش از 50 نمونه حضور شخصی در شرکت‌ها و موسسه‌ها برای همکاری و مصاحبه در قالب صفحه‌های این مجموعه به تحریر درآورده‌ام تا بلکه راهنمایی جامع برای همه دانشجویان، مهارت‌دیدگان و علاقه‌مندان به کار و تغییرشغل، درهرکجای این مرز و بوم عزیز باشد.

امید است که با مطالعه راهبردهای نوین و مهارت در نحوه به نگارش درآوردن ویژگی‌های شخصی خود، بیش از پیش درباره فنون رزومه‌نویسی مطلع شوید و احتمال موفقیت خودتان را در مشاغل دلخواه‌تان افزایش دهید.»

منبع: انتشارات بازاریابی

دیدگاه شما