معرفی فیلم تایتان ها را به یاد آور

معرفی فیلم تایتان ها را به یاد آور _ همین ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که فیلم ها، تاثیر زیادی در کسب تجربه و ایجاد انگیزه و خلاقیت را دارا هستند. بعضی فیلم ها کاملا بر اساس زندگی یک فرد موفق ساخته شده است.

بنابراین با دیدن آن فیلم گویی شما یک بار هم به جای آن فرد زندگی کرده اید. پس می توان با کمترین هزینه تجربه ای بسیار ارزشمند را کسب کرد.
بعنوان مثال، رهبری قواعد خاص خود را دارد و این قواعد آشکار نیست و از دور کارِ آسانی به نظر می آید، در حالیکه پایداری در مواقعی که هرج و مرج بسیار است، کاری غیر ممکن است. در واقع، رهبری؛ زمانی که مخالفان شما زیاد است کاری پُر ریسک است. چرا که با شکست؛ مخالفان قدرت گرفته و بر تعدادشان افزوده می شود.

فیلم Remember the Titans 2000 ، آزمایشات و دردسرهای T.C را مستند می‌کند. تیم‌های فوتبال دو دبیرستان به عنوان دو فرهنگ مختلف گرد هم می‌آیند و تلاش می‌کنند تا با یک هدف مشترک یعنی پیروزی در مسابقات فوتبال با هم متحد شوند. از آنجا که بازیکنان شروع به پذیرش و اعتماد به هم می‌کنند، آنها موفق می‌شوند که در این تیم پیروز شوند. در طول فصل، این اعتماد بارها و بارها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. موقعیت‌هایی به وجود می‌آیند که سوالات و نگرانی‌هایی را برای افر اد ایجاد می‌کند، اما هر بار تمرکز روی هدف مشترک یعنی پیروزی در مسابقات کشوری این امکان را می‌دهد که بتوانند موضوع را حل کنند. در نهایت فیلم درباره کار سخت، فداکاری، ایثار و رهبری و موفقیت است.

رهبری در فیلم تایتان ها را به یادآور

فیلم Remember the Titans فیلمی ماندگار با ۸ جایزه و ۱۷ نامزدی و بودجه گذاری ۳۰ میلیون دلاری توانست درآمد ۱۳۷ میلیون دلاری داشته باشد و در بین بهترین فیلم های انگیزشی قرار بگیرد.

دنزل واشینگتن قطعا جز بازیگرانی است که نمی توان گفت اگر فیلمی را بازی کند آن فیلم ارزش دیدن ندارد. در این فیلم یک رهبر قوی را می بینیم که گویی رهبر به دنیا آمده است. استراتژی های مدیریتی و رهبری او بسیار دیدنی است. اما نمی توان گفت که ریسک این کارها را هر کسی دارد و این شجاعت نیز خود مثال زدنی است.
فیلم تایتان ها را به یادآور سرشار از هیجان و شگفتی است. در جَوّ جامعه ی خشک آن روز های آمریکا که پر از حماقت و منافع بزرگان بود کامل دیده می شود.

محتوای فیلم تایتان ها را به یادآور

در شرایط نابرابر آن روز ها، حرف برابری سیاه ها شنیده نمی شد و تلاش ها همه به نا امیدی تبدیل می شد. این مربی گرچه دشوار، ولی نهایتا ثابت کرد سیاه ها هم مانند سفید ها هستند و در بعضی موارد حتی بهتر هستند. ثابت کردن این که سیاه ها هم مفید هستند کار ساده ای نبود. جدای از این ها رهبری قاطعانه این مربی چشم ها را به صفحه می دوخت.

فیلم تایتان ها را به یادآور علاوه بر ایجاد انگیزه و نمایش راه صعود و رسیدن به موفقیت نکات مثبت دیگری نیز را داراست. مانند برابری حقوق انسان ها و یه کارگیری مفید ترین لوازم برای کارایی که این نشان دهنده این است که هر چقدر یک فرد اعتقاد داشته باشد.سیاه ها بد هستند اما وقتی می بیند یک سیاه پوست بهتر است، از وی برای کارایی بهتر گروه، استفاده کند.

درس های زیادی از این قبیل در فیلم تایتان ها را به یادآور برای رهبری و مدیریت بسیار وجود دارد. نکات دیگری مانند راه و روش های جالبی برای رهبری و مدیریت نیز نشان داده شد که در زمینه خود بسیار زیبا بود.

داستان فیلم تایتان ها را به یادآور

در سال ۱۹۷۱ فوتبال دبیرستان همه چیز را برای مردم داشت. اما زمانی که هیئت مدرسه محلی مجبور شد همه دانش آموزان مدرسه سیاه را با یک مدرسه سفید ادغام کند، پایه و اساس سنت بزرگ فوتبال به آزمایش گذاشته شد. در واقع، مدارس حومه ویرجینیا برای دانش آموزان نسل های مختلف تقسیم شده اند. یکی از دبیرستان های سیاه پوستان و یکی از سفید پوستان بسته است و دانش آموزان به T.C. فرستاده می شوند.

دبیرستان ویلیامز تحت مجوز فدرال برای ادغام این دو مدرسه اعلام شد. این سال از طریق چشم های علاقه مندان به تیم فوتبال دیده می شود که در آن مردان برای تیم استخدام شدند و مربی Black School به مربی بسیار موفق در تیم های سفید تبدیل شد. بر اساس داستان واقعی سال ۱۹۷۱، این تیم نماد متحد برای جامعه می شود.

پسران یاد گرفتند که می توان به یکدیگر اعتماد کرد. در ویرجینیا، موفقیت در فوتبال دبیرستان یک شیوه موفقیت در زندگی است. این تیم فقط ۲ اتفاق را جشن می گرفت، هر برد بیشتر و هر کریسمس، با چنین شرایطی احساسات قدرتمندی در آزادی به دست می آید.

حرف آخر

شما هم اگر علاقه مند به کسب لذت رهبری هستید، می‌توانید کتاب ” رهبری” نوشته الکس فرگوسن و همچنین مقالاتی در زمینه نکات طلایی درباره مدیریت و رهبری را مطالعه کنید.

 

دیدگاه‌ها

2 تیر 1400 - 10:55
۱۰ فیلمی که هر کارشناس منابع انسانی باید تماشا کند – گروه مشاور مدیریت علی آزاد

[…] – Remember the Titans (تایتان‌ها را به یاد بیاور): قدرت تیم‌های […]

دیدگاه شما