کتاب شیوه گرگ

کتاب شیوه گرگ (Way of the Wolf: Straight Line Selling: Master the Art of Persuasion, Influence, and Success)، اثری نوشته ی جردن بلفورت (Jordan Belfort) است که نخستین بار در سال 2017 منتشر شد. جردن بلفورت که سوژه ی اصلی فیلم گرگ وال استریت به حساب می آید، در این کتاب، «راهنمایی برای خلق ثروتی انبوه» را ارائه می کند، البته بدون مشکلات عجیب و بزرگی که در طول مسیر خودش برای رسیدن به ثروت، با آن ها مواجه شد.

جردن بلفورت، بزرگترین استعداد خود را، توانایی فروختن هر چیزی به هر کسی می داند و البته معتقد است می تواند به همه ی افراد آموزش دهد که چگونه به فروشنده ای افسانه ای تبدیل شوند. او در کتاب شیوه گرگ، روش منحصر به فرد خود یعنی «سیستم فروش خط مستقیم» را مورد بررسی قرار می دهد و به موضوعاتی چون به دست آوردن کاریزما، داشتن چشم اندازهای نویدبخش و نوشتن برنامه ای برای فروش حداکثری می پردازد.


پشت جلد کتاب شیوه گرگ

من گرگ وال استریت هستم. کسی که لئوناردو دی‌کاپریو نقش او را در فیلمی به همین نام بازی کرد. آنچه در این کتاب به شما ارائه می‌کنم، یک راه حل شسته رفته برای بکار بردن سیستم خط مستقیم در هر کسب‌وکار یا صنعتی است. برای شما که با فروش سروکار داشته یا کسب‌وکار خودتان را دارید، این کتاب یک تغییر دهنده بازی خواهد بود. به شما نشان می‌دهد چگونه چرخه فروشتان را کوتاه کرده، نرخ موفقیت در معامله را افزایش داده، یک جریان ثابت بازگشت مشتری توسعه دهید و مشتریان وفادار خلق کنید. به علاوه، این کتاب به شما فرمولی برای ساخت و نگهداری از یک نیروی فروش سطح جهانی را ارائه می‌دهد.

و برای شما که با فروش سروکار ندارید، این کتاب به همان اندازه برایتان ارزشمند خواهد بود. حتی اگر فروشنده نباشید، هنوز لازم است دست کم در فروش و متقاعدسازی تا سطح معقولی مهارت پیدا کنید. در غیر اینصورت شدیدا اعتماد به نفستان را در زندگی از دست خواهید داد. زیرا که کل زندگی فروش و متقاعد کردن است.

در حقیقت شما یا در حال متقاعد کردن هستید یا شکست خوردن.

مهم نیست که درچه مسیر کاری قرار دارید، ما همیشه سعی داریم افکار، ایده‌ها، رویاها و امیدهایمان را به گونه‌ای انتقال دهیم که علاوه بر ترغیب افراد به عکس‌العمل، به خواسته‌های خود در زندگی هم دست یابیم.

این همان هنر متقاعد کردن اخلاقی است و هدف کتاب هم دستیابی به همین موضوع است. با فراهم کردن یک روش ساده و اثبات شده برای تسلط به هنر ارتباط، قادر خواهید بود با قدرت فوق‌العاده بیشتری در مسیر زندگی قدم برداشته و زندگی بسیار موفق‌تری داشته باشید.


برشی از مقدمه کتاب شیوه گرگ

• اهل کجایید، و شغلتان چیست؟
• آیا تا بحال معامله کرده اید؟
• آیا تا بحال قصد تاثیرگذاری روی فرد خاصی را داشته اید؟
• چگونه اینکار را انجام می دهید؟
• چگونه معامله می کنید؟
• چگونه روی مشتری، کارفرما، شریک زندگی، رئیس، کارمندان، فرزندان، پدر و مادر، استاد، شاگردان، دوستان، دنبال کنندگان مجازی و تماشاچیان خود تاثیر می گذارید؟

شکی ندارم که همه ی ما بارها و بارها نام خیابان وال استریت (Wall Street) در فیلم ها، سریال ها، کتاب ها، مجلات، و… به گوش مان خورده است. خیابان وال استریت از مهم ترین خیابان های نیویورک در ایالات متحده ی آمریکا است، و ساختمان بازار بورس و بزرگترین مراکز اقتصادی آمریکا در آن واقع شده اند. از شخصیت های مطرح وال استریت، جردن بلفورت  را به خاطر دارید؟

خیلی از ما همیشه دوست داشتیم سر از کار او دربیاوریم و نحوه ی دستیابی به موفقیت و ثروت، و شیوه ی جادویی اش در متقاعد کردن و فروش را بیاموزیم؛ جردن بلفورت در آستانه ی تولد 26 سالگی خود درآمدی سالیانه بیش از 49 میلیون دلار داشت. به گفته ی خودش، او از این موضوع ناراحت بود که چرا 3 میلیون دلار کمتر درمی آورده و نتوانسته به درآمد هفته ای یک میلیون دلار (و سالیانه 52 میلیون دلار) برسد.

حال او شیوه اش را آشکار کرده است.

نویسنده با کلام دلنشین، و بیانی متفاوت، آنچه را که برای متقاعد کردن، نفوذ، و موفقیت نیاز دارید در 12 فصل در اختیارتان قرار می دهد. مطمئنم که همانند یک فیلم سینمایی جذاب، پای کتاب می نشینید و از خواندنش لذت می برید.

پیشنهاد می کنم قبل و بعد از مطالعه ی کتاب، زمانی را صرف تماشای فیلم داستان زندگیش کنید. جدای قسمت های طنز و تماشاگر پسند، با دقت به تمام دیالوگ ها گوش بسپارید. اگر در گذشته به تماشای فیلم نشسته بودید، پیشنهاد می کنم پیش از شروع به مطالعه ی کتاب، مجددا اینکار را انجام دهید تا کتاب جان گرفته و جذاب تر از پیش هم شود.

از توصیه های او علاوه بر حرفه، در زندگی شخصی خود نیز استفاده کنید.

و به شیوه ی گرگ عمل کنید!

در انتها، از نویسنده ی کتاب، جردن بلفورت، تشکر می کنم که خیلی صمیمانه -و به قول خودش بی چک و چانه!- فرصت برگردان فارسی این کتاب را به من داد تا تقدیم شما کنم.

(امیرپویا چراغی) ترجمه و انتشار با اجازه ی جردن بلفورت


ساختار کتاب شیوه گرگ

پیش‌گفتار؛ تولد یک سیستم فروش
• فصل ۱) شکستن رمز فروش و تاثیرگذاری
• فصل ۲) ابداع خط مستقیم
• فصل ۳) چهار ثانیه ی ابتدایی
• فصل ۴) لحن صدا و زبان بدن
• فصل ۵) کنترل و مدیریت حالت
• فصل ۶) فرمولی ثابت شده برای مدیریت حالت
• فصل ۷) لحن صدای پیشرفته
• فصل ۸) زبان بدن پیشرفته
• فصل ۹) هنر مشتری یابی
• فصل ۱۰) ده قانون مشتری یابی خط مستقیم
• فصل ۱۱) هنر و علم ایجاد ارائه های فروش سطح جهانی
• فصل ۱۲) هنر و علم حلقه
سخنان پایانی


ویژگی های کتاب شیوه گرگ

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز
در فهرست کتاب هایی که زندگیتان را دگرگون می کنند
جردن بلفورت ، زاده ی سال ۱۹۶۲، دلال سهام سابق، سخنران انگیزشی و نویسنده ای آمریکایی است. بلفورت به جرم حیله و فریبکاری در بازار سهام، به مدت ۲۲ ماه زندانی شد. او کتابی با عنوان «گرگ وال استریت» درباره ی زندگی خود نوشته که بر اساس آن در سال ۲۰۱۳، فیلمی با همین نام توسط مارتین اسکورسیزی و با بازی لئوناردو دی کاپریو ساخته شد.


قسمت هایی از کتاب شیوه گرگ (لذت متن)

باید از اینکه هیچ گاه اخلاقیات و صداقت خود را در میانه ی راه قربانی نخواهید کرد، درک روشنی داشته باشید. چرا که موفقیت با نادیده گرفتن اخلاق و صداقت، اصلا موفقیت نیست. من این موضوع را به دشواری آموختم، اما شما این کار را نکنید؛ به خصوص که حالا این کتاب را به عنوان راهنما پیش روی خود دارید.

وقتی مشتری مشکل خود را برایتان آشکار می کند، نمی خواهید اسلحه را یک راست به طرف او بگیرید و بگویید: «پس که اینطور! دیگر نیازی به نگرانی نیست! محصول من مشکلت را از بیخ ریشه کن خواهد کرد، پس دیگر دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد. با خیال راحت بنشین و من همه چیز را برایت توضیح می دهم». با انجام چنین کاری، در حقیقت دارید تیشه به ریشه ی خود می زنید. ملاحظه کنید، با به کارگیری درمان موقتی برای درد مشتری، او را از خریدار برانگیخته بودن به خریدار چیره تبدیل می کنید. این دقیقا برخلاف اهداف ما خواهد بود.

زمانی که در حال بررسی صلاحیت مشتری هایتان هستید، تمام کاری که باید انجام دهید، پرسیدن سوال و یادداشت برداری ذهنی بر پایه ی پاسخ هایشان است. در این نقطه از فروش، نمی خواهید برای رفع دردشان تلاش کنید. در حقیقت، اگر کاری هم باید در این رابطه انجام دهید، تشدید آن درد است. به یاد داشته باشید، درد برای آن ها نشانه ی هشداری است که مشکلی در زندگیشان وجود دارد که باید برای برطرف کردنش اقدام کنند؛ بنابراین اگر بخواهید دردشان را قبل از انجام ارائه ی خود مداوا کنید، در واقع دارید به آن ها آسیب بزرگی وارد می کنید.


نکوداشت های کتاب شیوه گرگ

It cracks the code on how to persuade anyone to do anything.
این اثر، از راز چگونگی مجاب کردن هر کسی برای انجام هر کاری پرده برمی دارد.
Barnes & Noble
________________________________________
If you desire to be at the top of your game as a salesperson, don’t miss this!
اگر می خواهید به عنوان یک فروشنده به بالاترین سطح ممکن برسید، این کتاب را از دست ندهید.
Craig Scoogie – CEO – NextDC
________________________________________
It coaches readers, regardless of age, education, or skill level, to be a master sales person, negotiator, entrepreneur, or speaker.
این کتاب بدون در نظر گرفتن سن و سال، تحصیلات یا سطح مهارت، به مخاطبین می آموزد که فروشنده، مذاکره کننده، کارآفرین یا سخنرانی ماهر باشند.
Amazon

دیدگاه شما