کتاب بازیکن تیمی ایده آل

کتاب بازیکن تیمی ایدئال ، اثری نوشته ی پاتریک لنچونی است که اولین بار در سال 2016 منتشر شد.

The Ideal Team Player: How to Recognize and Cultivate The Three Essential Virtues کتابی است که به موضوع کارتیمی می‌پردازد. موضوعی که این روزها بیشتر شنیده می‌شود و بیش از پیش مورد توجه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها یا به عبارت بهتر کسب‌و‌کارهای نوپا است.

اما آن‌چه که این کتابُ نشر آریانا قلم را از سایر کتاب‌های کسب‌و کار و مدیریتی جدا می‌کند، داستانی بودن کتاب است. در واقع، شما با یک تیر دو نشان می زنید؛ هم داستانی جذاب با تصویرسازی و موقعیت‌های دلنشین مطالعه می‌کنید، و هم کتابی مدیریتی می‌خوانید.

لنچونی در این کتاب به داستان مردی به نام جف شنلی می پردازد؛ شنلی، مدیری است که قصد دارد هر طور شده از طریق احیای احساس تعهد به کار تیمی، شرکت عمویش را نجات دهد. جف برای انجام این کار باید ویژگی های مثبت بازیکنان تیمی واقعی را بشناسد و سپس، بر اساس آن ویژگی ها و ارزش ها، به استخدام نیرو و توسعه ی کسب و کار خود روی آورد.

لنچونی علاوه بر این داستان، قواعدی کاربردی و ابزاری عملی را به منظور شناخت، به کارگیری و پیشرفت بازیکن های تیمی ایدئال در اختیار مخاطبین قرار می دهد. اگر می خواهید ویژگی ها و چگونگی کارکرد یک بازیکن تیمی آرمانی را بدانید، این کتاب بهترین شروع برای شماست.


معرفی کتاب بازیکن تیمی ایدئال اثر پاتریک لنچونی

پاتریک لنچونی Patrick Lencioni ، زاده ی سال 1965، نویسنده ی آمریکایی کتاب های مدیریت و تجارت است. لنچونی رئیس شرکتی فعال در زمینه ی مشاوره ی مدیریت به نام

The Table Group است. او به عنوان مشاور و سخنران، با مدیران و تیم های اجرایی بسیاری، از شرکت های بزرگ و ثروتمند گرفته تا دانشگاه ها و نهادهای غیرانتفاعی، کار کرده است. اکثر افراد این شخص را با کتاب پنج دشمن عملکرد تیمی می‌شناسند.

 

دیگر آثار پاتریک لنچیونی

 

  • انگیزه: چرا بسیاری از رهبران مهم‌ترین مسئولیت‌هایشان را تفویض می‌کنند: حکایتی در باب رهبری
    ناشر: نوین توسعه – چاپ 1 – سال 1399
  • مزیت: چرا در کسب و کار سلامت سازمانی از سایر عوامل مهم‌تر است _ناشر: نوین توسعه – چاپ 1 – سال 1396
  • پنج دشمن کار تیمی: فراز و فرود رهبری یک تیم _ ناشر: فرا – چاپ 9 – سال 1394
  • چهار دغدغه‌ی مدیران: هیچ کاری مهم‌تر از سالم‌سازی سازمان نیست _ ناشر: فرا – چاپ 2 – سال 1388
  • پنج وسوسه‌ی مدیران عامل _ ناشر: فرا – چاپ 1 – سال 1385

قسمت هایی از کتاب بازیکن تیمی ایدئال (لذت متن)

اگر کسی از من می خواست فهرستی از ارزشمندترین خصوصیاتی را تهیه کنم که یک نفر باید در خود بپرورد تا در جهان کار، و همچنین در زندگی، به شکوفایی دست یابد، من خصوصیت بازیکن تیمی بودن را در صدر این فهرست قرار می دادم. توانایی کار کردن موثر با دیگران، ارزش افزایی در ساز و کارهای تلاش گروهی، در جهان سیال امروز حیاتی تر از همیشه است. معدود افرادی می توانند بدون این خصوصیت در کار، خانواده یا هر زمینه ی اجتماعی دیگری به موفقیت برسند.

اما باید اذعان کنم که برخی از افراد نسبت به دیگران استعداد بیشتری در درونی کردن آن پنج رفتار و بازی تیمی دارند. آن ها این گونه به دنیا نیامده اند، بلکه یا از طریق تجربه ی زندگی و پیشینه ی شغلی یا به واسطه ی تعهد واقعی به رشد شخصی به سه فضیلت زیربنایی دست یافته اند که آن ها را قادر می سازد بازیکنان تیمی ایدئالی باشند: آن ها فروتن، پرولع و هوشمندند. شاید این کلمات ساده به نظر برسند، اما هیچ یک از آن ها دقیقا همان چیزی نیست که در ظاهر به نظر می رسد. درک ظرافت های این فضایل برای به کارگیری موثر آن ها حیاتی است.

دیدگاه شما