معرفی فیلم مدیریتی ‫Up in The Air

معرفی فیلم مدیریتی Up in The Air که در فارسی آن را به «میان زمین و آسمان» یا «پا در هوا» یا حتی «بالا در آسمان» هم ترجمه کرده اند، یکی دیگر از انتخاب های ما به عنوان فیلم مدیریتی است، یعنی فیلم هایی که می توانند آموزه های مدیریتی داشته باشند و در صورت دقت در تماشای فیلم و جنبه های مدیریتی، می توانند تجربۀ ما در فضای کسب و کار، و مدیریت کسب و کار را افزایش دهند.

جنبۀ مدیریتی فیلم Up in The Air

این که رایان بازیگر اصلیِ فیلم یک کارمند واحد منابع انسانی، خود به شدت باعث می شود این فیلم مدیریتی شود. جایگاه شغل برای انسان امروزی، همچنین تاثیر سبک زندگی و باورها بر روی کیفیت زندگی افراد، از جمله موضوعاتی است که می تواند این فیلم را دانشجویان رشته های مدیریت و MBA و همچنین مدیران جذاب کند از سوی دیگر پرداختن به موضوع تغییر و لزوم ایجاد تغییر در برخی جنبه های زندگی از جمله موضوعات حائز اهمیتی است که این فیلم را یک فیلم مدیریتی تمام عیار نموده است.

از سویی فیلم Up in The Air تلاش می کند تا موضوع ارتباطات در منابع انسانی را نیز در میان موضوعات اصلی اش مطرح سازد.

جملۀ معروف فیلم :

«اگر می خواهی مرا بشناسی باید با من پرواز کنی» رایان بینگهام

نقد روانشناختی فیلم Up in the air

خلاصه فیلم: رایان که یک فرد خبره در تعدیل نیرو شرکت هاست، درست در زمانی که در مرز رسیدن به رکورد 10 میلیون مایل پرواز می باشد و درست بعد از اینکه زن رویاهایش را در یک سفر ملاقات می کند، زندگی اش مورد تهدید قرار می گیرد…

درباره منتقدین فیلم:

دکتر Jacqueline Remondet Wall مدیر برنامه دانشجویان کارشناسی روانشناسی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه ایندیاناپلیس است.

علاوه بر این، او به عنوان مشاور در سازمان ها و عمدتاً در بخش نظارتی و ارزیابی مشغول فعالیت است.

تحقیقات اخیر او روی استفاده از تکنولوژی برای جمع آوری داده ها و شامل روشهای مبتنی بر اینترنت است.

دکتر Wall مدرک دکترای خود را در رشته روانشناسی صنعتی/ سازمانی از دانشگاه تالسا دریافت کرده است.

او همچنین آموزش های بالینی را در مرکز ایلیونز تکمیل کرده و بورسیه پست دکترا در روان شناسی/ عصب روانشناسی توانبخش یدر موسسه توانبخشی میشیگان است.

دکتر David G,Wall در حال حاضر به عنوان مشاور مستقل، برنامه های آموزشی چندرسانه ای و مبتنی بر کامپیوتر را در صنعت ارائه می دهد.

او همچنین به عنوان معاون دانشکده علوم انسانی در دانشگاه اینیاناپلیس مشغول به خدمت است.

او دوره های مبتنی بر وب، ارتقاء وب و چهره به چهره در رهبری سازمانی، مدیریت منابع انسانی و روش ها/ آمار که بر اساس تجریبات وی در صنعت و مربوط به زمانی است که به عنوان مشاور داخلی مشغول به کار بوده است را برگزار می نماید.

او مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه اوکلاهاما و مدرک دکترای خود را در رشته روانشناسی صنعتی/ سازمانی از دانشگاه تالسا دریافت کرده است.

 

نقد فیلم Up in the air:

 

2009 Up in the air ، یک فیلم کاملاً سرگرم کننده است که نشان دهنده استعداد و جذابیت یکی از محبوب ترین بازیگران آمریکایی، جرج کلونی می باشد.

منتقدین سینما واکنش های مثبتی نسبت به این فیلم داشته اند و در حال حاضر جوایز زیادی را دریافت کرده و یکی از مدعیان دریافت جایزه اسکار است.

به طور خلاصه، بالا در آسمان، آمده است تا یک فیلم با نفوذ فرهنگی قابل توجه باشد.

از آن جایی که فیلم موقعیتی را به نمایش می گذارد که به روانشناسی ( و یا حداقل پیرامون مسائل روانشناسی ) مربوط است، توجه ما را خود جلب می کند.

در وهله اول، شخصیت اصلی، رایان بینگام (جورج کلونی)، دو شغل را با هم ترکیب کرده است که اغلب توسط افرادی که مدرک روانشناسی دارند انجام می شود: مشاور کاریابی و سخنران انگیزشی.

شغل اصلی او، کار کردن برای یک موسسه متخصص در حوزه کاریابی است و به عقیده خود رایان، او یک تسهیل کننده برای پایان دادن به کار است.

این مشاوران برای این استخدام شده اند تا مستقیماً به کارمندان بگویند که از کارشان اخراج شده اند و یا به کارمندان اخراج شده کمک کنند تا شغل دیگری پیدا کنند.

این تخصص برای اولین بار در رکود اقتصادی بزرگی که در سال 1970 رخ داد به وجود آمد.

کار این (متخصصان تعدیل) در چرخه های کاهشی متناوب و حباب های اقتصادی در دهه گذشته رونق گرفته است.

اگرچه بسیاری از مهارت ها و تکنیک های شغلی از قانون استخراج شده اند، اما روان شناسی نیز به آن ها کمک کرده است. پ

این تخصص توسط تحقیقات روان شناختی گسترده ای در مورد پیامدهای رفتاری و هیجانی اخراج کارکنان مورد حمایت قرار گرفته است.

پیامدهای هیجانی و رفتاری هم در مورد کارمندان اخراج شده و هم کارمندان بازمانده در سازمانی که در آن تعدیل نیروی گسترده ای صورت گرفته است، مورد مطالعه قرار گرفته است (Karl & Hancock, 1999; Wood & Karau, 2009).

استراتژی هایی برای افرادی که به عنوان مشاورین اخراج کار می کنند در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است.

بسیاری از منتقدین فیلم بالا در آسمان نقش رایان را در مورد نحوه خاتمه دادن به کار کارمندان، فریبکارانه و ریاکارانه می دانند.

این موضوع در مواردی از فیلم صدق می کند اما بررسی دقیق تر رویکرد او نشان می دهد که وی از برخی از تکنیک های حمایتی استفاده کرده است.

Aquilanti و Leroux (1999) یک مدل یکپارچه از مشاوره کاری مربوط به مدل های چندگانه تغییر و ایجاد شغل را معرفی کردند (1980).

این مدل یکپارچه، یک مفهوم عالی از طراحی مجدد زندگی برای افرادی که به صورت ناگهانی در معرض تغییر شغل قرار می گیرند را مطرح می کند.

طراحی دوباره زندگی، به انسان ها می آموزد که از جنبه هایی از زندگی خود که قبل از این که شغل خود را از دست بدهند وجود داشت، به عنوان پایه ای برای نوسازی استفاده کنند.

وقتی افراد از کارشان اخراج می شوند، نقش آن ها و ساختار زندگیشان به صورت جبران ناپذیری تغییر می کند و در نتیجه آن ها باید برای شروعی دوباره بازنگری انجام داده و آن را پذیرفته و با این شرایط سازگار شوند.

یکی از استراتژی های رایان برای مشاوره این است که کارمندان اخراج شده را به جای ماندن در گذشته، به فکر کردن در مورد فرصت های آتی وا می دارد.

یکی از نصیحت های رایان به کارمندی که اخراج شد این بود: هیچ کس را نباید سرزنش کن، این موقعیت کاری از دست رفته است. این دیگر گذشته اما موضوع مهم این است که تو هنوز اینجایی. تو آینده ات را می سازی و به همین دلیل است که اگر نتوانی رضایت درونی را پیدا کنی، آینده ای نخواهی داشت.

در این صحنه، کارمند اخراج شده نسبت به این نصیحت ناخواسته، واکنش ناپخته ای نشان می دهد اما در صحنه ای دیگر از فیلم اگرچه باورنکردنی است اما واکنش های مثبت تری نسبت به رویکرد رایان نشان داده می شود.

در یکی از به یادماندنی ترین صحنه های فیلم، رایان در حال مشاوره دادن به کارمندی به نام باب است (J.K.Simmons) که تازه اخراج شده است.

رایان با آگاهی از رزومه باب و این که او هنر آشپزی فرانسوی را می داند، به شکل خردمندانه ای از او می پرسد که چه زمانی دست از رویاهایش برداشته است.

پس از یک وقفه مضحک اما تلخ و شیرین، رایان به شیوه خاصی سوالی مطرح می کند: (در چه نقطه ای قرار است متوقف شوی و به جایی برگردی که تو را خوشحال می کند؟).

بر اساس عکس العمل باب، متوجه می شویم که رویکرد رایان اثرگذار بوده است.

در صحنه دیگری از فیلم، رایان کارمند اخراجی دیگری را با گفتن این جمله تشویق می کند: ( هرکس که یک امپراطوری ساخته یا دنیا را تغییر داده است، یک روز جایی که الان تو نشستی بوده است و چون روی آن صندلی نشسته بوده توانسته این کار را بکند).

اگرچه اقدامات رایان به عنوان یک مشاور شغلی، مثبت به نظر می رسد و رویکرد او بر روش های حمایتی مشاوره شغلی استوار است، اما رویکرد ناقصی است.

او اطمینان دارد که دیگر هرگز افرادی را که اخراج کرده است نمی بیند.

او بعدا در مورد کارش می گوید: ( ما ارواح زخمی را از رودخانه وحشت عبور می دهیم تا جایی که کم کم امید پدیدار شود، آن وقت قایق را متوقف می کنیم تا آن ها را در آب بی اندازیم تا مجبور به شنا کردن شوند).

او به طور واضح، هیچ گونه رابطه ماندگاری با افرادی که به آن ها مشاوره می دهد برقرار نمی کند.

شغل دوم رایان، سخنرانی انگیزشی است.

سخنرانان انگیزشی، روان شناسی عامه پسند (مردمی) و نویسندگان کتاب های خودیاری مدت زمان زیادی توسط روان شناسان تجربی به عنوان سم مهلک شناخته می شدند (Rosen, 1987; Rosen, Glasgow, & Moore, 2003).

Rosen تردید در مورد اثربخشی اغلب تکنیک های درمانی حمایتی را که توسط خود فرد با استفاده از کتاب انجام می شود را پایه ریزی کرد.

علاوه بر این، اثربخشی کتاب های خودیاری غیرمبتنی بر شواهد و هواداران آن – سخنرانان انگیزشی- شبهه برانگیز است.

اگرچه سخنرانان انگیزشی خوش نیت به نظر می رسند، اما هیچ شواهد پژوهشی برای اثبات اثربخشی حقیقی آن ها بر انگیزه شنوندگانی که برای این سخنرانی ها، دی وی دی ها، سی دی ها و نوارها هزینه می پردازند وجود ندارد .

بالا در آسمان بر این موضوع که رایان از عواقب ناشی از پیروی از نصیحت های بد خود رنج می برد، صحه می گذارد.

رایان سخنرانی خود را با یک سوال تحریک کننده آغاز می کند:

وزن زندگی شما چقدر است؟

او با استفاده از کوله پشتی به عنوان استعاره ای از زندگی انسان، برای شنوندگان توضیح می دهد که چه اقداماتی را باید برای حذف موارد غیرضروری از کوله پشتی خود انجام دهند و به حس آزادی که هر فردی به دنبال آن است دست پیدا کنند.

چالش او برای شنوندگانش با درخواست کاهش موارد غیرضروری که در زندگی آن ها دست و پاگیر و باعث زحمت است آغاز می شود.

رایان سپس به صورت قابل ملاحظه ای شروط چالش خود را با تشویق شرکت کنندگان به کاهش یا حذف روابطی که وزن زیادی دارند افزایش می دهد. ( همه افراد خانواده خود را در کوله پشتیتان بگذارید… سنگینی آن را حس می کنید. حالا کوله پشتی را زمین بگذارید. لازم نیست همه این بار را حمل کنید).

او سپس اظهار می کند ( ما قو نیستیم. ما کوسه هستیم).

اما این گوشه گیری او و انتخاب زندگی مثل کوسه ها است که در نهایت دورش چرخیده و او را طعمه خود قرار می دهد.

شرایط زیادی در کنار هم قرار می گیرند که رایان را وادار به مواجهه با حقیقت تلخی می کند که زندگی مجردی او منجر به آن شده است.

در ابتدا، شرکت تصمیم می گیرد تا از تکنولوژی های جدید برای مشاوره شغلی استفاده نماید.

آن ها یک کارشناس جوان و لایق که در رشته روان شناسی تحصیل کرده است (Anna kendrik) را برای ایجاد چت روم های ویدیویی استخدام می کنند.

این چت روم های اینترنتی می توانند برای انجام فرایند اخراج و مشاوره استفاده شوند، بنابراین هزینه های سنگین پرواز های رایان به نقاط مختلف کشور برای انجام این خدمات حذف می شود.

پیش بینی ماندن در یک نقطه، رایان را دچار وحشت می کند.

با توجه به سبک زندگی مجردی او، این که دائما در سفر نباشد باعث می شود شانس خود را برای رسیدن به هدف خود که 10 میلیون مایل سفر است از دست بدهد.

پیش بینی از دست دادن امتیازات سفر، با شروع یک رابطه رمانتیک با الکس گورا (Vera Farmiga) مصادف می شود.

ظاهراً الکس بسیار به رایان شباهت دارد – زندگی مجردی که بیشتر در سفر سپری می شود و گرایش های لذت جویانه.

آن ها یکدیگر را در بار هتل ملاقات می کنند و رابطه جنسی برقرار کرده و آن را در زمان هایی که برنامه پروازی همزمانی دارند حفظ می کنند.

با این حال رایان هنگامی که با هم نیستند به الکس فکر می کند.

وقتی الکس در مراسم ازدواج خواهر رایان شرکت می کند، احساسات او عمیق تر می شود و علاقه ای که به الکس پیدا کرده، تنهایی که به خود تحمیل کرده است را به چالش می کشد.

جدایی مطلق او از دو خواهر و خانواده اش در طول مراسم عروسی به طرق مختلف به او یادآوری می شود.

تمام خط و خطوط داستان در این تحلیل فاش نخواهد شد، اما کافی است که بگوییم رایان به سزای فلسفه مانند کوسه زندگی کردن! می رسد.

علاوه بر موضوع ایجاد رابطه در برابر تنهایی، مسئله دیگر که در (بالا در آسمان) به آن پرداخته شده، هدف گزینی است.

در طول فیلم یک داستان جانبی وجود دارد که رایان در پی رساندن مسافت سفرهای خود به 10 میلیون مایل است و خطوط هوایی مزایای قابل توجهی را برای مشتریانی که به این هدف برسند در نظر گرفته است.

بسیاری از منتقدان فیلم معتقدند که وفاداری رایان به عنوان مشتری خطوط هوایی، در تضاد آشکاری با وفاداری او نسبت به دوستان و اعضای خانواده اش است.

این منتفدان می گویند دل مشغولی او نسبت به هدفش، منعکس کننده سطحی بودن رایان و ناتوانی اش در ایجاد رابطه است.

نکته جالب این است که کارگردان و فیلمنامه نویس این فیلم، جیسون ریتمن، که مصاحبه های زیادی در رابطه با فیلم داشته است، هدف رایان را منفی ارزیابی نکرده است.

در حقیقت، او توضیح می دهد که خط داستان را بر مبنای دلمشغولی خود در مورد جمع اوری مایل های پروازی نوشته است .

(بالا در آسمان) یک داستان درباره فردی سطحی و ناتوان در عشق نیست.

رایان اغلب همدلی و توجه خالصانه ای را نسبت به افرادی که شایسته آن هستند نشان می دهد. علاوه بر این، افرادی که با او در ارتباط هستند مجذوب جذابیت و هوش او می شوند.

رایان کاملاً قادر به محبت کردن و مورد محبت قرار گرفتن است.پس بالا در آسمان واقعاً در مورد چیست؟ ما احساس می کنیم که این داستان درباره ندانستن پیامد تصمیماتی است که می گیریم – بخصوص تصمیمات مربوط به اهداف زندگی.

Mcnight و Lashdan (2009) می گویند هدف ( یک فرایند شناختی است که مقصود از زندگی را تعریف کرده و معنای شخصی را فراهم می اورد) (صفحه 242). هدف ما، با هدایت رفتارمان، مقصود ما را سازماندهی و تحریک می کند.

هدف بر تمام وجوه زندگی سایه افکنده و به ما اجازه می دهد که در مورد حفظ و ادامه روابط تصمیم گیری کنیم و به ما در مورد پیامدهای تصمیماتی که می گیریم و این که چه میزان یابد تلاش کنیم آگاهی می دهد.

بالا در آسمان مردی را نشان می دهد که به این حقیقت دست پیدا می کند که هدفش در زندگی اشتباه بوده است.

او مقصود بسیار روشنی داشته است اما این مقصود به هدفی متصل است، اجتناب از ارتباطات شخصی که رایان به این حقیقت دست پیدا می کند که این موضوع او را از بزرگ ترین لذت زندگی محروم کرده است- تقسیم کردن زندگی با کسانی که می تواند دوستشان داشته باشد.

در نتیجه وقتی او به هدفش که 10 میلیون مایل سفر هوایی بود می رسد، احساسی پوچی کرد و نمی داند باید چه بگوید یا چه کاری انجام دهد.
در سکانس پایانی، دوربین روی دست رایان زوم می کند که دستگیره چمدان خود را رها می کند.

این کلوزآپ نشان می دهد که رایان آماده تغییر زندگی بی روح و بی عشق خود است، اما کاری که می خواهد انجام دهد نامشخص است.

اگرچه در پایان فیلم، مشخص نمی شود که رایان چگونه این تضادها را حل می کند، اما واضح است که او بینش بهتری کسب کرده است.

همین امر ممکن است در مورد بسیاری از مخاطبین هم صدق کند

خلاصه داستان فیلم Up in The Air

رایان بینگهام که جرج کلونی نقش وی را بازی می کند، مردی است که به عنوان مدیر منابع انسانی کار میکند و دائماً با هواپیما در سفر است. شغل او، به گونه ای است که باید با رفتن به نقاط مختلف آمریکا، خبر اخراج افراد را بهآنها ابلاغ کند. در واقع او خبر اخراج کارکنانی از شرکتهای مختلف را اطلاع می دهد ! شغل عجیبی است که جرج کلونی در فیلم سینمایی Up in The Air بر عهده دارد.

رایان که وابستگی های خانوادگی درستی ندارد، در یکی از سفرها با خانمی همسفر می شود که از جهاتی به وی شباهت دارد. اما روزی به رایان خبر می‌رسد که مدیران شرکت‌ها دیگر قصد ابلاغ خبر اخراج کارمندان را به شیوه رایان را ندارند. دختری به نام ناتالی کینر (با بازی آنا کندریک) دستگاهی را وارد شرکت می‌کند که با آن دستگاه مدیران از همان جایی که نشسته‌اند می‌توانند کارمندان خود را اخراج کنند.

رایان تا حد توانش جلوی عملی شدن این تصمیم را می‌گیرد و به ناتالی می‌گوید که او هیچ چیز از شغل رایان نمی‌داند. ناتالی نیز درخواست می‌کند تا چند روزی با رایان به شیوهٔ سنتی با هواپیما پرواز کنند و چندنفر را اخراج کنند. در طول این سفر، رایان می‌فهمد که چه زندگی بدی دارد. ناتالی باعث می‌شود که رایان نزد خواهرش که تازه ازدواج کرده برود و جریاناتی رخ می دهد باعث ایجاد تغییر در تفکرات و سبک زندگی رایان می شود.

در واقع نام فیلم Up in The Air یا پا در هوا، اشاره به زندگی نامناسب رایان دارد موضوعی که خودِ رایان نیز در طول فیلم به آن پی میبرد و تصمیم به تغییر آن می گیرد.

آقای رایتمن که کارگران فیلم Up in The Air است، در این فیلم هم مثل فیلم «Juno» دو ژانر کمدی و درام را در با هم درآمیخته است. داستان فیلم Up in The Air رگه هایی از کمدی را دارد و در برخی مواقع خنده‌دار است، ولی برخلاف فیلم جونو، شخصیت‌ها و موقعیت‌هایی که در آن قرار می‌گیرند، در اینجا بسیار خوب پرداخته شده اند و شخصیت پردازی آلکس، رایان و ناتالی بسیار متناسب و باورپذیر است.

هیچ یک از سه شخصیت اصلی فیلم در مسیر کاریکاتورشدن قرار نمی‌گیرند و کلونی در نقش اصلی فیلم، بازی بسیار قانع‌کننده‌ای از خود به نمایش می‌گذارد.

جایی از فیلم پا در هوا (میان زمین و آسمان) رایان می‌گوید: «تمام چیز‌هایی که شما در ارتباط با پرواز با هواپیما از آنها متنفر هستید، من را به یاد این می‌اندازند که در خانه خودم هستم.» رایان در یک سال گذشته ۳۲۲ روز در جاده‌ها بوده و ۴۳ روز فلاکت‌بار را در یک واحد یک تخته که در اوماها اجاره کرده ، گذرانده است. تنها هدفش در زندگی این است که ۱۰ هزار مایل را طی کند تا بتواند هفتمین عضو یک باشگاه خیلی نادر بشود.

اما در جریان فیلم دو حادثه، نظم زندگی منظم رایان را به هم می‌ریزد:

اولی، حادثه آشنایی اتفاقی او با همسفری به نام الکس (ویه‌را فارمیگا) است که در مورد خودش می‌گوید: «من را مثل خودت بدان».

دومی، حادثه این است که کریگ گرگوری (جی سون بیتمن) رئیس رایان تصمیم گرفته یک راهبرد افراطی جدید را که نیروی استخدامی جدیدش ناتالی کینر (آنا کندریک) به او پیشنهاد کرده اجرا کند؛ یعنی استفاده از کنفرانس ماهواره‌ای برای رساندن خبر تعدیل نیرو به کارمندان. رایان برای آن که ثابت کند این راهش نیست، ناتالی را با خود در جاده‌ها همسفر می‌کند که البته این کار او نتایج غیرمنتظره‌ای در بر دارد.

«فیلم بالا در آسمان» یکی از بهترین فیلم‌هایی است که موضوع آنها شیوه بیرحمانه و غیرانسانی شرکت‌ها در تعدیل نیرو‌هایشان است. رایتمن اهداف خود را یکی یکی با میخ می‌کوبد.

نتیجه گیری

رایان، نماینده یک نمونه جالب است؛ نمونه‌ای که محصول فناوری مدرن و فرهنگ امروز است و هدفش تقریبا نقطه مقابل «رویای آمریکایی» است. او نه خانه را می‌خواهد، نه همسر و نه بچه‌هایش را. با دو خواهرش هم تقریبا قهر کرده است. او کارهایش را با مهارت و استادی انجام می‌دهد، ولی با این حال، به دلیل شیوه‌ای که کلونی نقش او را بازی می‌کند، با این آدم احساس همدردی و همذات‌پنداری می‌کنیم، هرچند او با فلاکت و بدبختی دیگران دارد به موفقیت می‌رسد. تمام آن جذابیت و هوش و ذکاوت و شوخ‌طبعی باعث می‌شوند ما غبطه سبک زندگی او را بخوریم تا این که پرده‌ها کنار می‌روند و ما تنهایی سردی که وجود رایان را احاطه کرده، می‌بینیم.

 

اطلاعات فیلم بالا در آسمان:

 

نام فیلم:  2009 Up in the air
ژانر: کمدی- درام
مدت زمان: 104 دقیقه
کارگردان: Jason Reitman
محصول کشور: آمریکا
بازیگران: George Clooney, Vera Farmiga, Anna Kendrick, Danny McBride

عنوان فیلم : بالا در آسمان (پا در هوا )
ژانر فیلم : درام/کمدی/عاطفd

فیلمنامه نویس و کارگردان : جیسون ریتمن
بازیگران فیلم : جورج کلونی (رایان بینگهام )، ورا فارمیکا (الکس گوران)، آنا کندریک (ناتالی کینیر)، جیسون بیتمن (کریک گریگوری )

 

دانلود فیلم سینمایی Up in The Air (پا در هوا یا میان زمین و آسمان)

برای دانلود فیلم مدیریتی Up in The Air می توانید از لینک مستقیم زیر به سادگی استفاده کنید.

دانلود فیلم Up in The Air

پیشنهاد می کنیم در طول فیلم به آموزه های مدیریتی که در بالا به آنها اشاره کردیم، دقت نمایید.

 

دیدگاه شما