معرفی فیلم سینمایی Gung Ho

معرفی فیلم سینمایی Gung Ho محصول سال 1986 آمریکا، را می توانید یک فیلم مدیریتی جذاب بدانید که آموزه های مدیریتی بسیاری را به هر شخصی ریزبین و دقیقی انتقال می دهد.

اگر کمی با دقت و با جزییات فیلم گانگ هو را مشاهده کنید، بسیاری از نکات مدیریتی که برای دانشجویان رشته های MBA و DBA و مدیریت و بازرگانی و بازاریابی کاربرد دارد را خواهید یافت.

داستان فیلم سینمایی Gung Ho

ماجرای کارخانۀ غیر فعالی است که در پنیسلوانیا قرار دارد، مدیران این کارخانه آمریکایی در سفری به توکیو، سرمایه گذارانی از ژاپن را می آورند که کارخانه را می خرند، اما تقابل مدیران ژاپنی با سبک به خصوص خودشان که در ادبیات مدیریت آن را مدیریت ژاپنی می نامیم با کارگران و کارمندان آمریکایی فضای کمدی را ایجاد می کند، که بسیار آموزنده و حاوی نکات جالبی است.

خودروساز محلی که تقریباً تمام شغلهای شهر کوچکی در آمریکا را ایجاد کرده است، 9 ماه است که به دلایلی تعطیل شده است. پس از تلاش های آقای استیونسون شرکت ژاپنی حاضر به سرمایه گذاری در این خودرو ساز می شود. در واقع مدیری ژاپنی به عنوان آخرین شانس برای نشان دادن توانایی هایش به آمریکا می آید تا این خودروسازی را احیا کند !

فیلم مدیریتی Gung Ho

اما مدیر سخت گیر ژاپنی، با کارکنان آمریکا دچار مشکلات فراوانی می شود، مشکلات فرهنگی و … که خصوصاً در زمینه کنترل کیفیت وی را کلافه و سردرگرم می کند. تمام تلاش آقای کازوهیرو ایجاد یک «کار تیمی» قوی در میان کارکنان آمریکایی است ! تا آنها شرکت و خود را یک هویت بدانند!

حرف آخر

Gung Ho از آن فیلم هایی است که به اعتقاد ما هر مدیری باید ببیند! فیلمی فوق العاده آموزنده برای مدیران، که در فضایی کمدی مفاهیم دقیقی از مدیریت را به یک تماشاگر تیزبین نشان می دهد.

دیدگاه شما