چرا باید مشاور داشته باشیم؟

چرا باید مشاور داشته باشیم؟ هر آدمی هرقدر از نظر فکری نیرومند باشد نسبت به مسائل مختلف فقط از یک یا چند بُعد به اون نگاه میکند، ولی ابعاد دیگه برایش مجهول می ماند ولی وقتی مشورت مطرح می شود، عقل ها و تجارب و دیدگاه های مختلف به کمک هم می آیند و مسائل کاملاً پخته و کم عیب و بینقص و از لغزش دورتر می شوند. بدون مشورت شما تنها چند ایده ی محدود در اختیار دارید، اما با مشورت هزاران ایده و دریچه جدید پیش روی شما قرار می گیرد.

در رابطه با مشورت در دین مقدسمان اسلام بسیار توصیه شده است و تا اینجا که خداوند در قرآن کریم مشورت را از اوصاف مؤمنین می دانند و در سوره شوری (و اَمرهم شوری بینهم…) به برخی از اوصاف مؤمنین اشاره کرده اند و می فرمایند:
“کسانی که دعوت پروردگارشان را اجابت کرده و فرمانهای او را از جان و دل می پذیرند و نماز را بر پا داشته و کار آنها به طریق شوری و مشورت در میان آنها صورت میگیرد…”


چرا باید یک مربی یا مشاور برای زندگی و شغلمان داشته باشیم؟

هیچکس به حداکثر قابلیت های خودش دست پیدا نمیکند مگر اینکه آموزش ببیند و مربی به او کمک کند. هرگز انتظار نداشته باشید ورزشکاری بدون مربی به بازی های المپیک راه پیدا کند و هرگز انتظار نداریم که هیچ تیم حرفه ای بدون تدبیر وارد میدان بازی شود.

یکی از کارهایی که افراد موفق انجام میدهند، این است که به سفر خودشان در مسیر موفقیت سرعت می بخشند در حالی که در همان نوع برنامه های آموزشی که بهترین ها شرکت می کنند.

تا زمانیکه کودک هستیم، معلم داریم، مربی ورزش داریم، معلم خصوصی داریم… اما زمانیکه بزرگ میشویم بر این مهم چشم میپوشیم! که باید برای زندگی شخصی و حرفه ای خود مربی و مشاور داشته باشیم.

مربی می تواند به شما کمک کند تا آرزوها و اهداف خودتان رو مشخص کنید، شما رو در طی دوره ی از ترس حمایت میکند، شما رو متمرکز نگه می دارهد، با رفتارهای ناخودآگاه و الگوهای قدیمی شما مقابله می کند، از شما انتظار دارد تمام سعی و تلاشتان را بکنید، به شما کمک می کند مطابق ارزش ها کار کنید، به شما نشان می دهد که چطور از زمان های محدود بیشتر استفاده کنید و خودتان را روی نبوغ و استعداد اصلی تان متمرکز نگه دارید.

در یک ویدیو اعضای انجمن کارآفرینان، کریس هدن و جیسون بالین، در مورد فواید و اهمیت داشتن یک مشاور در زندگی حرفه ای بحث خواهند کرد. چرا که پنجاه درصد از زندگی شما حول حرفه و شغل شما شکل میگیرد.

تمرکز بر روی یک به یک کارهای شما احتمالا موردی است خودمان هیچگاه تمایل نداریم بدان بپردازیم. یک مشاور میتواند به شما کمک کند تا اهداف خود را به کوچکترین جزییات ببینید و ذهن خود را برای آن آماده کنید. یک مشاور حتی میتواند یک دید بلندمدت به شما بدهد و یک برنامه روزانه یا هفتگی یا ماهانه یا حتی سالانه برای پیشبرد اهدافتان به شما بدهد. اینکه بدانید میخواهید ده سال بعد کجا باشید و نیز بدانید که امروز چه باید بکنید، همان کلید موفقیت است.

هدن و بالین همچنین توضیح میدهند که داشتن مشاوره های گروهی چقدر میتواند برای یک سازمان مثمر ثمر باشد.

کمک کردن به کارمندان تا به لحظات “آهان فهمیدم!!!” برسند و آموزش مدیریت زمان و تعیین هدف از جمله مواردی هستند که مشاوره گروهی میتواند موثر باشد.

شبکه کارآفرینی در واقع یک شبکه دارای ویدیوهایی با پرداخت کمی هزینه است که این ویدیوها آموزشی، انگیزشی از افراد موفق و نیز رهبران فکری است. ما دارای فرصتهایی برای معرفی و رشد برندها و نیز تخصص در این زمینه هستیم و قادر به کسب درامد به کمک ویدیوها در شبکه دیجیتالی در زمینه های مختلف تجاری هستیم.

انجمن کارآفرینی با صدها کانال برتر یوتیوب همکاری میکند و نیز همکارانی در وبسایت Entrepreneur.com دارد همچنین برنامه ها و نرم افزارهایی در Amazon Fire و Roku و Apple TV دارد.


چرا باید مشاور داشته باشیم؟

یکی از راهبردهای اصلی موفقیت این است که افراد موفق همیشه دنبال راهنمایی و توصیه ی متخصصان زمینه کاری خودشان هستند. کاری که مشاور پیش از هر چیز برایتان انجام میدهد این است که به شما کمک میکند تا بتوانید امکانات رو ببینید به نوعی به شما کمک میکند که بر “ندیدن فرصت و امکان” غلبه کنید، در دام دانستگی نیفتید، منظور این است که فکر نکنید همه چیز را می دانید، اینطوری خیلی از دریچه های جدید رو به روی خودتان می بندید.

بنابراین بهتر است در همه کارهایتان با فرد متخصص مشورت کنید و برای کارتان و زندگیتان حتما مشاور خوبی داشته باشید. البته مشاورتان رو درست انتخاب کنید که مثل داستان زیر نشود.
“مردی با یکی از دوستان خود مشورت کرد که فلانی از من پول قرض می خواهد، آیا صلاح می دانی به او پول قرض بدهم؟
گفت: بلی خیلی بجاست.
آن مرد پرسید: چرا؟
گفت: چون اگر شما به او پول قرض ندهید سراغ من می آید.”


چرا باید مشاور مدیریت داشته باشیم؟

مشاوره مدیریت یکی از انواع مشاوره‌های پرکاربرد در زمینه کسب‌وکارها می‌باشد. حتما تا به حال شنیده‌اید که برای انجام و یا شروع هر کاری باید مشورت کرد؛ بدون شک استفاده از تجربیات و تخصص دیگران برای ما در هر کاری بسیار مفید خواهد بود، حتّی اگر در آن کار تجربه و مهارت داشته باشیم. به عبارت دیگر بهترین راه استفاده از دانسته‌های ارزشمند دیگران در هر زمینه‌ای، مشورت گرفتن است. وقتی مدیر یک پروژه، کارخانه، شرکت تجاری و یا هر سازمانی هستیم، باید از صاحبان مهارت در زمینه مورد نظر کمک بگیریم تا به موفقیت لازم دست پیدا کنیم. با ما همراه باشید تا با قرارداد مشاوره مدیریت و اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.

مشاوره مدیریت یکی از انواع مشاوره‌های پرکاربرد در زمینه کسب‌وکارها می‌باشد. حتما تا به حال شنیده‌اید که برای انجام و یا شروع هر کاری باید مشورت کرد؛ بدون شک استفاده از تجربیات و تخصص دیگران برای ما در هر کاری بسیار مفید خواهد بود، حتّی اگر در آن کار تجربه و مهارت داشته باشیم. به عبارت دیگر بهترین راه استفاده از دانسته‌های ارزشمند دیگران در هر زمینه‌ای، مشورت گرفتن است. وقتی مدیر یک پروژه، کارخانه، شرکت تجاری و یا هر سازمانی هستیم، باید از صاحبان مهارت در زمینه مورد نظر کمک بگیریم تا به موفقیت لازم دست پیدا کنیم. با ما همراه باشید تا با قرارداد مشاوره مدیریت و اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.


اما سوال اساسی اینجاست که چرا باید به این خدمات نیاز داشت؟ با هم پنج دلیل برای اینکه چرا باید از مشاوران مدیریت استفاده کنیم رو مشاهده می‌کنیم…

1. شما به فرد بیرونی نیاز دارید تا کاری رو انجام بدهد

در برخی اوقات برای انجام کارهایی نیاز هست که فردی خارج از سازمان اون کار رو انجام بده. برای مثال در مساله‌ی تعدیل نیرو برخی شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که خودشون مستقیما وارد کار نشن و این کار رو به دست مشاوران بسپارند. اولا چون اون‌ها تحلیل درست تر و بدون قضاوت شخصی تری رو در مورد افراد دارند، دوما شاید حضور فرایندی که منجر به قطع همکاری با افراد درون سازمان می‌شه برای مدیران اون سازمان خیلی خوشایند نباشه. مثال دیگه تحلیل داده‌هایی هستند که بارها در شرکت انجام شده ولی نتیجه‌ی درستی از اون‌ها بدست نیومده. توی این مورد هم جایی هست که مشاوران مدیریت می‌تونن اثرگذاری بسیار زیادی از خودشون نشون بدن. یا یک مثال دیگه این هست که در یک کسب و کار نیاز به اخذ تصمیم برای افزایش سرمایه‌گذاری در اون هست اما مدیران شرکت مطمئن نیستند که این کار در دراز مدت به نفع شرکت هست یا خیر. یا مثال‌های دیگر. پس خیلی از مواقع هست که شما نیاز به مشاور مدیریت دارید تا این کار رو برای شما به عنوان عنصری خارج از سازمان برای شما انجام بده.

۲. برون سپاری یا استفاده از تخصصی خارج از کار تخصصی شرکت

شرکت‌ها اساسا باید فقط یک کار را خوب انجام دهند. کاری که خوب انجام می‌دهند رو خیلی خوب انجام بدهند و از اون کسب درآمد کنند. اما آیا برای تمامی کارهای دوره‌ای در شرکت نیاز به استخدام نیرو دارید؟ آیا اساسا تمامی کارها در شرکت باید توسط خود پرسنل شرکت انجام شود؟ آیا این افراد تمامی تخصص های لازم را دارند و یا اصلا باید داشته باشند؟ اگر جواب شما به هر کدام از این سوالات منفی بود پس شما هم تایید کرده‌اید که نیاز به نیرویی متخصص خارج از سازمان خود دارید. بگذارید با یک مثال توضیح بهتری داشته باشیم. شما قصد دارید تا یک رویداد برگزار کنید. مخاطبین هم افراد خارج از سازمان (و یا حتی داخلی) هستند. برای برگزاری رویداد آیا باید افرادی را در شرکت آموزش دهید که چطور رویداد برگزار می‌شود و بعد از بین این افراد تیمی انتخاب کنید تا رویداد را برگزار کنند؟ یا مثال دیگر شما کسب و کار آنلاینی دارید که به مشتریان آنلاین خدمات ارایه می‌دهد و نیاز دارید که یک کمپین آفلاین برای آن برگزار کنید. آیا نیروی متخصص آن را دارید یا ترجیح می‌دهید که به صورت برون سپاری این کار را انجام دهید؟ یا آخرین مثال اینکه شما قصد دارید مدیران شرکت را برای پذیرفتن نقش‌ها و مسئولیت‌های بیشتر آماده کنید. آیا آموزش رهبری و یا به روز رسانی دانش مدیریت این افراد را مدیرعامل باید انجام دهد؟

۳. تشخیص صحیح مشکلات

افراد درون سازمان با توجه به شناخت، برداشت و سابقه‌ی خود در سیستم همیشه دچار قضاوت‌های شخصی برای تشخیص صحیح مشکل هستند. برای عارضه یابی یک مساله که در سازمان ایجاد شده دو کار می‌توان انجام داد. اولامی‌توان کارگروه‌هایی برای بررسی ابعاد مشکل و جمع آوری داده ایجاد کرد که این کار مستلزم هزینه زمانی از پرسنل بوده و بعضا ممکن است نیاز به بازبینی داده‌ها مجددا ایجاد شود. راه دوم اینکه از مشاوران مدیریت استفاده کرد تا با توجه به تجربه و تخصص عارضه یا مشکل را به سرعت و به صورت دور از هرگونه نظر شخصی مشخص کنند.

۴. کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت انجام کار

بله درست خواندید! کاهش هزینه‌ها. این کاهش هزینه‌ها شاید در کوتاه مدت به چشم نیاید اما با اجرای اصولی و پیاده سازی روش کاری که مشاور به شما توصیه می‌کند قطعا در دراز مدت این کاهش را تجربه خواهید کرد. البته که این خیلی به حاذق بودن، توانمندی مشاور و البته تجربه‌ی او در انجام کار مشابه بستگی دارد. در مورد سرعت انجام کار هم که خب خیلی واضح است. شما با قراردادی که با تیم مشاوره منعقد می‌کنید خروجی‌ها را بر اساس زمان تحویل انتخاب می‌کنید و نتیجه‌ی امر همیشه به دلخواه شماست.

۵. مستند سازی رویدادهای سازمان

یکی از ضعف های همه‌ی سازمان‌ها این است که کار در آن‌ها انجام می‌شود ولی تیمی برای مستند سازی و گزارش گیری آن وجود ندارد. این موضوع زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که نیاز به انجام آن خدمت به صورت مجدد در سازمان وجود داشته باشد و هیچ دستورالعمل و یا چک لیستی برای آن وجود ندارد و خود افراد هستند که (در صورتی که سازمان را ترک نکرده باشند) باید بنا به تجربه‌ی انجام آن کار مجددا آسیتن‌ها را بالا بزنند و دست به انجام کار بزنند. شما می‌توانید از مشاور بخواهید که همراه شما در انجام یک پروژه باشد و فقط مستند سازی کند. نتیجه‌ی کار؟ یک چارچوب معین برای انجام آن پروژه.

از بین تمامی دلایلی که یک مشاور مدیریت (یا تیم مشاوره مدیریت) می‌تواند به شما در کسب و کارتان کمک کند، پنج دلیل را برشماردیم. شما فکر می‌کنید برای دریافت خدمات مشاوره مدیریت چه دلایل دیگری وجود دارد؟ لطفا نظراتتان را از طریق دیدگاه با ما در میان بذارید

 

دیدگاه شما