معرفی کتاب آشنایی با مشاوره مدیریت

معرفی کتاب آشنایی با مشاوره مدیریت _ این کتاب یک معرفی ساده از علم مشاوره است و بر این فرض استوار است که خواننده آن هیچ پیش زمینه‌ای در امر مشاوره ندارد. لذا در این کتاب روی مفاهیمی تمرکز شده که آگاهی از آن‌ها برای مشاوران ضروری است و با استفاده از منابع معتبر، شناخت فرآیندهای مشاوره را بسیار راحت ساخته است.

از سوی دیگر، لینک ویدئوهای بسیار جذاب و سرگرم‌کننده‌ای که در کتاب آمده، به خواننده کمک می‌کند تا فهم راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری از مطالب آن داشته باشد. در کل، آنچه یک مشاور باید انجام دهد و بهترین تمرین های مشاوره از اهداف دست یافتنی این کتاب میباشد. این کتاب یک معرفی ساده از علم مشاوره برای مدیریت اقتصادی بهتر است.

پیشگفتار مترجم

ریشه پیدایش رشته مشاوره مدیریت به دوران رشد حرفه‌ حسابداری در آمریکا برمی‌گردد. دورانی که حسابرسان می‌توانستند مشکلات مالی و حسابداری سازمان‌ها را شناسایی نموده و به آن‌ها اعلام کنند. به مرور نیاز شرکت‌ها به دریافت خدمات مشاوره مالی افزایش یافت و پس از مدتی این نیاز به دیگر امور اجرایی کسب‌و‌کار نیز گسترش پیدا کرد، تا آن‌جا که صاحبان سازمان‌ها و شرکت‌ها دریافتند علاوه بر خدمات مالی، در دیگر شاخه‌های سازمان نیز به دریافت خدمات مشاوره نیازمندند.

با تأسیس اولین شرکت مشاوره مدیریت توسط آرتور دی لیتل در سال 1886، خدمات مشاوره مدیریت به صورت حرفه‌ای جای خود را صنعت باز کرد. در طول سال‌های اخیر، نیاز روز افزون دنیای کسب‌وکار به این رشته، موجب رشد شرکت‌های مشاوره شده است، تا آنجا که امروزه شرکت‌های مشاوره بین‌المللی خدمات حرفه‌ای خود را بدون توجه به مرزهای زمینی، در تمامی کشورها ارائه می‌دهند. اما متاسفانه توسعه این رشته در کشور ما به کندی و با مشکلات زیادی همراه بوده و متناسب با پیشرفت جهانی آن پیش نرفته است. همین کاستی، لزوم توجه به مشاوره مدیریت در تمامی ابعاد علمی وکاربردی آن را در کشور ما ضروری می‌سازد.

از ابتدایی‌ترین روزهای شکل‌گیری این علم، مشاورین نقشی کلیدی در کاربردی سازی نظریه های علمی ، دانش و حرفه مدیریت داشته‌اند. امروزه نیز آن‌ها نه تنها در نقش‌ مجری، بلکه باید در نقش‌ منبع دانش، رهبر فکری ایده‌پرداز و خالق و توسعه ‌دهنده یک حرفه جدید ظاهر شوند و در این راستا باید اطلاعات جامع و به روزی داشته باشند.

این کتاب یک معرفی ساده از علم مشاوره است و بر این فرض استوار است که خواننده آن هیچ پیش زمینه‌ای در امر مشاوره ندارد. لذا در این کتاب روی مفاهیمی تمرکز شده که آگاهی از آن‌ها برای مشاوران ضروری است و با استفاده از منابع معتبر، شناخت فرآیندهای مشاوره را بسیار راحت ساخته است. از سوی دیگر، لینک ویدئوهای بسیار جذاب و سرگرم‌کننده‌ای که در کتاب آمده، به خواننده کمک می‌کند تا فهم راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری از مطالب آن داشته باشد. در پایان مرهون شما خوانندگان گرامی خواهم بود اگر نظرات سازنده و پیشنهادات خود را در خصوص این کتاب از طریق پست الکترونیکی به اینجانب منعکس بفرمایید.

معصومه پناهنده
تابستان 1395

مشخصات کتاب:

عنوان: آشنایی با مشاوره مدیریت
زیر عنوان: آنچه یک مشاور باید انجام دهد و بهترین تمرین های مشاوره
مؤلف: کریس هارون
ناشر: نشر نخبه‌سازان
مترجم: معصومه پناهنده
ویراستار: طیبه زراعتکار
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 658.46
سال چاپ: 1395
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 500 نسخه
تعداد صفحات: 80
قطع و نوع جلد: وزیری (شومیز)
شابک 10 رقمی: 9645938368
شابک 13 رقمی: 9789645938367

منبع: دیجی کالا

دیدگاه شما